Przerywacz kierunkowskazów i nie tylko, czyli popularne awarie
Data publikacji 6 sierpnia 2022
Każdy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną częścią w jego samochodzie jest kierunkowskaz. Dzięki temu prostemu urządzeniu można zasygnalizować swoje zamiary na drodze, co znacznie podnosi bezpieczeństwo jazdy i pozwala uniknąć wielu niebezpiecznych sytuacji, a nawet wypadków. Jak się jednak okazuje, choć kierunkowskaz jest stosunkowo prostym elementem wyposażenia to jednak również i on może doznać awarii. Jakie są więc najczęstsze usterki tego elementu i jak można sobie z nimi poradzić?
Awaria żarówki
Jaka jest zdecydowanie najczęściej występująca awaria kierunkowskazów? Być może wiele osób będzie szukało czegoś bardziej spektakularnego i zaawansowanego technicznie, lecz najczęściej awarie w aucie zwykle są bardzo prozaiczne. Nie da się bowiem ukryć, że jeśli chodzi o awarie tego elementu, to najczęściej usterką jest po prostu przepalona żarówka.
Jak można to naprawić ? Jak się okazuje, jest to niezwykle proste, ponieważ wystarczy tylko zakupić odpowiedni model żarówki, który można dostać właściwie na każdej stacji benzynowej i zamienić ją z uszkodzonym egzemplarzem. Cała wymiana nie powinno zająć więcej niż 10 minut.
Uszkodzony bezpiecznik
Nieco poważniejszą awarią bezpiecznika jest sytuacja, gdy przepaleniu uległ bezpiecznik. W czym tkwi trudność usuwania takiej awarii? Przede wszystkim wiedzieć trzeba to, że nie każdy kierowca jest w stanie powiedzieć, gdzie w jego aucie znajdują się bezpieczniki. Co więcej, trudnością może być określenie, który z nich jest uszkodzony i podlega wymianie. Pomocna w tej sytuacji będzie książka serwisowa auta, w której tak podstawowe informacje będą podane.
Gdy będzie się już miało odpowiednią wiedzę sama wymiana to kwestia kilku minut. Bezpiecznik można za kilka złotych zakupić na stacji, a jego wymiana trwa dosłownie chwilę.
Awaria przerywacza
Kolejną często występującą awarią w zakresie pracy tego elementu jest uszkodzony przerywacz kierunkowskazów. Jest to element elektryczny, który odpowiedzialny jest po prostu za to, że światła kierunków nie świecą cały czas, lecz migają.
W czym tkwi największa trudność naprawienia tego elementu? Jak się okazuje, najczęściej kierowcy zmagają się z tym, aby go po prostu w aucie znaleźć. Może się on bowiem znajdować w wielu miejscach. Często producenci aut umieszczają go pod kolumną kierownicy, lecz można go znaleźć także pod maską. Bardzo ważne jest w tym wypadku posiadanie książki serwisowej, w której informacja o położeniu przerywacza będzie zawarta.
Jeśli już uda się znaleźć ten element w aucie, jego wymiana nie powinna być specjalnie trudna. Wiedzieć jednak trzeba, że spośród wymienianych wcześniej uszkodzeń, to właśnie awaria przerywacza jest najbardziej kosztowna. W zależności od modelu auta przerywacz może kosztować nawet kilkaset złotych. Z tego też powodu najlepiej szukać zamienników tego elementu lub też egzemplarzy pochodzących z rynku wtórnego. Używane przerywacze morza kupić na różnego rodzaju portalach ogłoszeniowych nawet za kilkadziesiąt złotych.