Czy firmy kurierskie udostępniają telefon do kuriera?
Data publikacji 24 sierpnia 2022
Obecnie większość osób wybiera firmy kurierskie podczas składania zamówień w sklepach internetowych. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, bo nie trzeba wychodzić z domu w celu nadania przesyłki ani jej odebrania. Należy jednak liczyć się z tym, że nigdy nie można dokładnie przewidzieć, kiedy kurier zjawi się pod drzwiami z paczką. Może być to problematyczne, szczególnie jeśli nikogo nie będzie w domu przez kilka godzin. Kurier pod nieobecność odbiorcy paczki może zostawić awizo. Na szczęście obecnie jest możliwość przekierowania przesyłki, zmienienie terminu dostawy lub nawet adresu. Bardzo pomocne jest także skontaktowanie się z przewoźnikiem, co jednak wymaga zdobycia numeru jego telefonu.
Jak skontaktować się z kurierem?
Czasem trzeba czekać na kuriera przez cały dzień, bo zjawia się on z paczką dopiero po południu lub nawet pod wieczór. Obecnie wielu przewoźników wysyła wiadomości z szacowanymi godzinami doręczenia paczki, ale w praktyce bywa z tym różnie. Nie zawsze kurierowi udaje się przyjechać na czas, wpływa na to wielu czynników. W lepszej sytuacji są osoby, które korzystają regularnie z usług konkretnej firmy przewozowej, a przesyłki dostarcza dobrze znany im kurier. Nie ma wobec tego problemu ze skontaktowałem się z nim. Można się umówić na preferowaną godzinę lub po prostu zapytać, o której mniej więcej przyjedzie pod konkretny adres. Warto od razu podkreślić, że kurier nie jest zobowiązany do dzwonienia do odbiorcy paczki. Ma on oczywiście jego numer telefonu, bo widnieje zwykle na paczce. Jego dobrą wolą będzie jednak wykonanie połączenia. Często przewoźnicy tak właśnie postępują, bo ułatwia im to pracę. Nie muszą potem borykać się z przejechaniem na próżno pod wskazany adres i niezastaniem nikogo w domu.
Czy można uzyskać numer do przewoźnika?
Obecnie wiele firm kurierskich ułatwia życie przewoźnikom i klientom, wysyłają wiadomości z numerem do kuriera. Można wobec tego skontaktować się z nim, jeśli wystąpi taka potrzeba. Świetnym przykładem jest firma DPD, która w dniu doręczenia przesyłki z samego rana wysyła na numer podany przez klienta w zamówieniu dane kontaktowe do kuriera. Innym rozwiązaniem będzie zadzwonienie na infolinię firmy przewozowej. Numery są podane na stronie internetowej danego przewoźnika. Najczęściej połączenia są bezpłatne, więc nawet jeśli trzeba trochę poczekać na swoją kolej, to nie będzie wiązało się to z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Oczywiście nie każdy kurier ma numer służbowy, przez co niemożliwe staje się bezpośrednie skontaktowanie z nim. Trudno wymagać tego, aby ktoś podawał swój numer prywatny i potem zmagał się z licznymi telefonami od osób dzwoniących w sprawie swoich przesyłek. Przewoźnik nie będzie również tracić własnych pieniędzy tylko po to, aby skontaktować się z klientem, którego nie zastał. Trzeba liczyć się z pozostawieniem awizo w takiej sytuacji. Nie wszystkie firmy kurierskie udostępniają numer do swoich przewoźników. Może to wynikać także z tego, że nie chcą, aby rozpraszały ich telefony i nawet utrudniały im pracę.